You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

17 January 2011

PeRsoALaN HiDuP SeOranG ManuSiA,,,KeNaPa????

KENAPA AKU DIUJI??
Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan ; kami telah beriman, "sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg bnr dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg berdusta".
(surah al-Ankabut ayat 2-3)


KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAM-IDAMKAN??
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
(surah al-Baqarah ayat 216)


KENAPA SUSAH SANGAT UJIAN INI??
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya".
(surah al-Baqarah ayat 286)


RASA FRUST? TENSION? LEMAH SEMANGAT??
"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah kamu bersedih hati, padahal kamulah orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman."
(surah Ali Imran ayat 139)


BAGAIMANA HARUS AKU MENGAHADAPINYA??
" Wahai org2 yg beriman! bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara2 kebajikan, dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan),dan bersedialah (dgn kekuatn pertahanan di daerah2 sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya , kamu berjaya (mencapai kemenangan)."
(surah Ali Imran ayat 200)


Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan sembahyang ; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepda org2 yg khusyuk"
(surah al-Baqarah ayat 45)


APA YANG AKU DAPAT DARIPDA SEMUA INI??
"Sesungguhnya Allah telah membeli dari org2 mukmin , diri , harta mereka dengan  memberikan syurga utk mereka ..."
(surah at-Thaubah ayat 111)


KEPADA SESIAPA YG BERHARAP??
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."
(surah at-Thaubah ayat 129)


ARRRGGHH AKU TAHAN!!! AKU DAH BOSAN!!!..
"...dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dri rahmat Allah melainkan kaum yg kafir."
(surah Yusuf ayat 12)


"Wahai hamba-hambaKu yang melampaui
batas terhadap diri mereka sendir!
Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah.
Sesungguhnya Allah Maha Mengampuni 
dosa2 semuanya. Sungguh, Dialah  yang 
Maha Pengampun,Maha Penyayang"
[39:53]









Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 BuDaK BaiK:

Post a Comment