You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

10 May 2012

MaTRiks sUsaH taK?? =,=

ehem3x..
bismillahirrahmanirrahim,,,
assalamualaikum semua yg sedng membaca...... =)

especially yg baru lepasan SPM..hmm cane result korang? mesti okay punya an..
watever u got,,be thankful to ALLAH..congratez yah~!..so?..ape plan kome2 lepas ni?

xdpt dsgkal lgi,,mesti nga dilema an...xtawu nk g mne...meh sini2x..miss blog nk bg tips2 ckit..
hmm,,pikir masak2 ye adik2 semua..now,, ur new life chapter begin!..inilah yg menntukn masa dpn korg.

okayh,xmo cite pnjg lebor sgt ..

kt sini ape yg miss blog nk kongsi ngn u all semua adlh tntg MATRIKULASI...

"TAKOT LAH NK MSOK MATRIKS"

"JAMIN MASA DEPAN KE?"

"BUKAN SUSAH KE LIFE KT SANE?"

ehem3x..ape korang merepek nie??. MATRIKS LAH BESSTT ~! 
bukan nk saiko or ape okayh...=) ,,tp,seriously n honestly i said..masuklah matriks jika diberi peluang ke sana...nk tawu sbb ape??...

1. ade 4 subjek teras jer..insyaAllah kome semua boleh skor lahh. 4 flat!..*kome kena PAY ATTENTION in class,jgn berKHAYAL !

2. dpt biasiswa ! =) *ingat ! manfaatkn duet tu..jgnlh pulak beli i-phone,i-pad n sgale bnda alah tu...=p

3. no senior for mtriks yg 1 year je..

4. environment yang menarik..*boleh lepak sana sini,,haha..

5. for sape yg dpt KOLEJ MARA.........., untung weyh.. makan free !

6. kawan2 yg bermkne untk korg coz kejap je duk mtriks nih....bila abis nti,,for sure lah korg rindu gile kt     kwan2 korg nti.... trust me *nga merasa nih sob3x...

7. kt sinilah korg boleh tunjuk ur talent !,, dont shy2 k...

8. cikgu yg sentiasa care bout their students.. =)  *cikgu2 sporting weyh.. heheh

9. gerenti masuk university !~....kalo nk kos yg kita minat,,,buat yg terbaik..kuiz,mid sem,n final...*jgn risau lah....bila semua result korg ok,,,carry mark pon akn mmbantu...

10. finally,,memng mnjadi kenangn yg terindah^^ 

                              so,,amacm??.


.hmm,kt sini miss blog nk story sikit tntg kisah silm dulu..,taon lepas,buln 5 mcm ni jugaklah..
dpt tawrn USIM n KOLEJ MARA KULIM...kalo usim tu,,miss blog dpt kos biotechnology..*almk! pilihn terakhir dlm upu kot.~adoii

minat sgt nk masuk USIM...tpi xmint kos tu...so,dilema nk pegi usim ke matriks tu?..???
mcm2 dah tnye sana sni..yg mane better...semua org sokong masuk matriks...sbb lepas mtriks nti,,lagi bnyak cbng boleh mintk...

at last,,jumpa kaunselor kt sekolah ayah,,dia pon tunjukkn bukti yg matriks ni ranking ats dari asasi...n kaunselor tu pon ckp cbng lg bnyak,,moreover,,biotech,alittle bit hard to find job...so,,masuk lah mtriks... =)

huhu,,,bessst sgt !..*mula2 tu nympah gak lah,,sbb ade ORIENTASI !`...,nages gak lah coz rase nk balik~~..
tp,,bila dah berminggu berbulan duk matriks,,BESSSTTTT!!!

alhmdulillah,,kt sini pencapaian miss blog not bad lah...untuk sem 1,dpt 4flat...memng xsgka sbnarnye taw...
sem2 ni xtawu lah lg...still waiting... ^^ doakn kejayaan miss blog yer..mudh2an dpt yg terBAIK.... kalu nk dbndingkn miss blog kt skola dulu,,mmg jauh beza,,spm i 6a jer...tu lah...rezeki ada di mane2...so,,korang yg rase rendah diri tu,,come on lah!..fighting3x ^___^

hmm pasal kelas an,,cm kt kolej mara kulim,,ade kelas kuliah dari A until N...

modul1-bio,phys,chem,math n bi(xtermasuk dlm pointer)>>>kelas A->H

modul 2 -phys,chem,sc komp,math n bi(xtermasuk dlm pointer)>>>kelas I->K

modul 3 -bio,chem,sc komp,math n bi(xtermasuk dlm pointer)>>>kelas L->N

1 kelas kuliah ade lbih kurang 50-60 students,,,pastu dibahagikn pulak 1 klas kpada 3 kelas tutorial..
nmpak kan,,senng lah nk adapt..kalo xphm,,terus tnya cikgu taw..jgn mengelamun jeww..

hmm, yg special nye,,kolej mara kulim ni,,pentingkan sahsiah agama kta...untung sgt...dah ramai yg berubah ke arah kebaikn bila masuk sini....alhmdulillah,,termasuk diri ini juga =) *masih dlm pjalann mnimba ilmu 

pesanan khidmat dri miss blog ::>> jgn gatai2 nk bercentan centon yerr... Allah xsuka tu.. ingat mak ayah                         kita

for girl,jaga maruah diri,jaga aurat,jaga batas2 pergaulan..mahalkn diri anda..boleh berinteraksi ngan kaum adam ni,,tapi ingt,,,kuatkan iman!! kuatkan tali hubungan diri anda dgn Allah !!...insyaAllah anda terpelihara.....

Firman Allah SWT dalam
Surah al-Ahzab ayat 32 yang bermaksud, “Maka seseorang wanita itu janganlah melembutkan suaranya kerana menyebabkan hati orang lelaki yang ada penyakit akan menaruh harapan. Seseorang wanita hendaklah mengucapkan perkataan yang sopan.”


 Allah SWT telah berfirman yang bermaksud,

 “Hai Nabi katakanlah kepada istri-istrimu, anak-anak perempuanmu dan istri-istri orang mukmin: "Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka." Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak diganggu. Dan Allah adalah Maha pengampun lagi Maha penyayang.” (Surah al-Ahzab [033], ayat 59)


for boys,jaga pndangan anda,jaga diri,jaga maruah,jgn berlagak macho sgt lah ye. =),,jgn main2kn kaum hawa ni,,anda dilahirkn untuk melindungi kaum hawa dgn cara yg benar...anda sbg pemimpin,,kawal nafsu,,ingat Allah selalu !!..insyaAllah anda terpelihar...


ALLAH Berfirman :
“Katakanlah kepada laki-laki yang beriman : Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat”. (Surah An-Nuur : Ayat 30)




 Firman Allah: Dan orang-orang lelaki yang memelihara kehormatannya serta orang-orang perempuan yang memelihara kehormatannya (yang memelihara dirinya dari melakukan zina)... Allah telah menyediakan bagi mereka segala keampunan dan pahala yang besar. (Surah Al-Ahzab: 35 )


okayh,, itu lah sekadar coretan dari miss blog,,,harap dpt mmbantu serba sedikit...all da best ye ! ke mana pon kome pilih,,yakinlah ianya adalh tmpat yg terbaik untuk korang semua!!,,

ni,,ade gambar kt kolej mara kulim,,boleh korg view2 sikit...*hehe,,pomot my matriks jap,bole an.. ^^



pintu masuk...

ni kt padang,,*mcm nilah keadaan wktu mula2 register

ini taman mini..center of the academic block..

dpt sambut befdey sekali ^^sweet *happy kn sume (my class tutorial)L1

fairy tales...

ada rainbow !!! kt taman rekreasi..kut. =) 

kwn yg happy2 ^^ *behind us is academic block.

ni kt tamn mini,,belakang tu yg nmpk cm pagar,DEWAN..

best! ni buln pose,bukak pose ramai2 ngn mentor mentee..^^




rasenye tu je kot..

nk upload semua gmbar penat kot.... so,ape2 pon...all da best semuanya..


miss blog~

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 BuDaK BaiK:

khazinatul asrar said...

weh..
mmg matrik best giler.sumpah..
haha..ak dh mula rindu kot madi..
sob3x..
tp 2 mnggu lgi nk pgi blik kmkn..
jd fasi..hehe
rndu:)

^_^ MardhiahMuhsin said...

@mimie::
kan3x...memng best giler!
wah,,jadi fasi,,,bestnye mimie
teringin gak tapi segn lorh...hehe

Anonymous said...

klau xbrpa nk pndai chemist cmne ea ? tkot xsmpat nk follow kt sne .. agak2 dpt ta follow kt sne klau bljar b'sgh2 ?

^_^ MardhiahMuhsin said...

InshaAllah boleh ,, nak seribu daya, xnak seribu dalih .. :)

Eyla Light said...

Bestnye..semangat bace..nak 4flat gakkk!!!hhi!*meghoyan...ngee~

Aishah Atiqah said...

Uyai akak . Tray besi tu legend tu kak . Ingatkan kat mrsm ja ada tray tu . Huhu . Rupanya kat matriks un ada gak . Hehe .

Post a Comment