You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

29 June 2012

ReSePi KeK BatiK !!

assalamualaikum semua ^__^
bertemu lagi kita dalam "Ketuk2 Sya'aban"!
haha..

ok,,harini resepi kita adalah 

"Kek Batik Marimar" 

haha..ekau ado??? xdok xpo..jom buat samo2
haha..first of all thanx alot alot to cik qyqa mokhtar
coz,,sudi beli biskut marie n dtg ke teratak buruk ambo..keh3
dia yg manyak nolongnya...tnpa dia.xjadi lah kek ni..^__^

kami buat 2 versi kek batik..







1. Kek Batik Malas





                     2. Kek Batik Rajin







haha,,amacam??..try la buat 2 versi ni..memang beshh !!
kenapa bg nama malas n rajin???
sebabnya....

*pikir2 la seniri*

okayh..terus kepada resepinya...


Bahan2 "Kek Batik Marimar":

1. 1 bungkus biskut marie
2. 3/4 cwn susu pekat manis
3. 1 cwn butter/majerin
4. 2 sudu besar serbuk koko
5. 2 cwn milo
6. 3 sudu besar susu segar

Cara2 buat "Kek Batik Marimar"...(step by step)

bahan2nye



jerang air smpi ade bubble2




dalam periuk lain (kecik sikit dari periuk yg jerang air td)
masukkn susu pekat manis, butter/mentega



masukkan serbuk koko



masukkan milo




masukkan susu segar
(bancuh susu pekat + air panas pon boleh..saye buat gitu je..hehe)



letakkn atas periuk yg dijeranag air td,,
kacau sebati

cara2 di atas sama saja untuk kedua2 versi kek ini..
yg bawah ni je yg bezanye..
saksiknlah.. ^_*

Kek Batik Malas....

tuangkn coklat ke dalam bekas yg berisi biskut marie
 yg telah dipatah2kan
(gaul2 bg semua biskut diselaputi coklat)




masukkan biskut adunan ke dalam bekas lain
(yg besar sikit,mudah nk tekan2 nti)
kemudian,,masukkan dalam peti ais.. 4 jam/semalaman



inilah hasilnya..hehe
*tawu kn sbb ape namanye kek batik malas?..*



 Kek Batik Rajin...

bawah sekali letak coklat dulu..
(coklat dicedok terus dari periuk atas api tu taw)
pastu susun biskut ghupe itu
pastu sapu coklat ats biskut2 tu (maaf ye,tak dan nk ambik gmbar)


pastu,susun biskut atas coklat yang disapu tadi



ok,,last one..sapukan coklat..
simpan dalam petia ais 4 jam/semalaman



inilah hasilnya..hehe
*tawu kan knapa namanye kek batik rajin?*

cubalah !..memang sodap !!

SeLamaT MenCuBa !! ^__^


miss blog~





Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 BuDaK BaiK:

Saadah Razak said...

aku salu buat kek batik malas je ! hahaha

^_^ MardhiahMuhsin said...

@saad:yela..simple kowt. ~ nti try la buat yg rajin tu..kih3..

Zulaiqa Nazri said...

wah!! madi... ade plak kek mals kek rajin!!hahaha

Post a Comment